Det här var inte bra, verkligen inte bra!
Om två dagar är det löning och jag har tappat bort mitt bankkort... Ouch vad tokigt!
 
Som tur är har jag fått låna Charlies kort så länge, han är verkligen bäst. Två dagar i rad har jag kommit hemsläpandes med klädpåsar och han har bara hummat med. Dessutom har jag önskat mig ett par converse i morsdagspresent och det var helt ok men jag fick köpa dom själv för det tänkte han inte göra.
Hurra!
Jag är verkligen en converse-tjej och har saknat ett par helt vanliga vita snygga skor som man kan ha till allt.
Det känns bara bättre och bättre med jobbet och jag känner mer och mer att det kommer bli skitbra det här!
Hittills har jag väldigt roligt med underbara människor (ok, undantag finns men dom bryr jag mig inte om, man kan inte funka ihop med alla) och jag kan inte komma ihåg när jag verkligen kände mig så glad över någonting senast. Jag längtar verkligen tills nästa dag, när jag får lära mig mer om jobbet och träffa dom jag jobbar med.
 
Det är ju det här jag vill göra!
Jag ville aldrig vara hemma föräldraledig, inte en dag har det gått utan att jag längtat mig bort. Och det har kännts så onödigt att jag var hemma när egentligen Charlie borde vart det!
Alla säger att man ska ta tillvara på tiden dom är små, det är så underbart att få se alla framsteg  varje dag och verkligen en ynnest att få vara hemma med bebisen.
Ja, jätteroligt och mysigt om man VILL vara hemma, men det ville ju inte jag. Hade jag inte blivit arbetslös hade jag börjat jobba så fort som möjligt! Så det har verkligen kännts som ett slöseri att ha mig gåendes hemma när jag egentligen har vantrivts.
Verkligen ett lyxproblem!
Men bara på de här tre dagarna kan jag känna en förändring, fan jag vill nästan bara gråta av lycka när väckarklockan ringer och det är MIN klocka som ringer, MIN! Det är JAG som ska gå till jobbet! HURRA!!
Aldrig mer hemma igen!
Men det är ju inte helt ok att säga till folk att man inte vill vara hemma med barn...
 
Vi grillade hemmagjorda hamburgare idag. Hade både rosepeppar och rosmarin i färssmeten och till serverade vi Lallerstedts nya rosepepparbearneisås. Charlie älskade den och slickade typ rent skålen och My åt mest biff.
Dessutom så la vi morgondagens köttbit på grillen med så att den är klar, bara att slänga ihop en färskpotatissallad till.
 
Nu ska jag hoppa in i duschen och skrubba mig med en hemgjord sugarscrub, inte för att jag egentligen behöver för jag är så sjukt söt ändå, och sen smiresmora mig med min mumsiga hudcreme innan jag kryper ner i sängen och expressover mig till imorgon!!
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej