Jag och Charlie hängde i soffan igår alldeles för länge. Vi drack te och åt citrussallad medan vi kollade på Hypnotisören, jag är inte jätteförtjust i svenska filmer vanligtvis eftersom det alltid låter så tillgjort när de pratar, men den var faktiskt riktigt bra. Lena Ohlin är toppen i Hypnotisören!
I alla fall så låg jag några timmar sömn efter när klockan ringde i morse man släpade mig ändå upp och fixade allt klart för en skoldag och sen väckte jag My och gjorde henne klar för en dag på dagis.
Samtidigt som vi kom till dagis kom även Mys kompis Olivia och dom stod och flinade ett tag åt varandra innan de sprang iväg för att leka.
Gruppen skulle inte träffas förrän klockan nio så jag hann en sväng till gymmet först. Promenad i uppförsbacke, fria vikter och så löpning i backe. Plötsligt small det till, helvete vad ont jag fick i magen!!
Så jag avbröt och åkte hem. Vågar inte sätta mig på en buss till Västerås för en föreläsning på tre timmar om jag kan läsa samma sak hemma i en bok.
Direkt när jag kom hem och la mig i soffan försvann det. Undrar om man kan få sendrag eller kramp i magen, för då var det nog det!  
Tänkte våga mig ut på en promenad senare bara för att få upp värmen igen så att jag kan stretcha magen efteråt.
 
My är kvar på dagis och jag håller på att gå igenom kurslitteraturen. Man läser och läser och efter ett tag får man gå tillbaka och läsa om eftersom det är så mycket som ska in i huvudet. Tur att det är spännande ämnen i alla fall.
 
Jag åt en sen frukost eftersom jag ville vänta ett tag efter det släppt i magen, men vilken lyxfrukost det blev sen! Vanligtvis blir det bara keso med frukt eller bär men nu åt jag kvarg tillsammans med citrussalladen som blev över igår och surdegsknäcke med skinka. Knäckebrödet är hårdare än vanligt knäckebröd men det är så gott!
Jag köpte lite nya citrusfrukter som vi inte provat förut, röd pomelo, honungspomelo och kumquats, som jag blandade med satsumas och grapefrukt. Men man måste filea dom, annars blir det beskt och surt. Charlie tyckte att det blev det ändå och satt och grimascherade , man jag tyckte det var jättegott.
Dessutom blev det så fina färger i salladen!
 
 
Det är mindre än två veckor kvar tills fröken blir två år. Tacka gudarna för att tiden gick så fort första året, men nu kan jag mer än gärna pausa tiden lite. Hon lär sig nya saker hela tiden och pratar mer och mer och säger långa meningar. Roligast är när hon lägger sig ner och blundar och så sjunger hon hela björnen sover för sig själv, då vill man bara krypa ner bredvid och pussa på henne!
Har börjat klura på vad vi ska bjuda på när folket kommer. Charlies familj kommer på fredagen och då bjuder vi på middag och efterrätt och tills dess vet jag vad vi ska göra. Men sen när min familj kommer på lördagen ska vi äta lite brunch innan vi åker iväg på annat kalas och till dess vet jag inte alls vad vi ska bjuda på... Får rådfråga min Allt om Mat samling!

Nehe, fortsätta läsa då!
 
 

1 kommentarer

Elin

20 Oct 2014 12:50

mums!

Kommentera

Publiceras ej