Den här dagen började lugnt, jag var riktigt snabb med att göra mig i ordning och fixa matlåda och mellanmål till skolan och My vaknade på rätt sida. Hon satt på pottan och gjorde det hon skulle innan vi borstade tänder och rullade iväg till dagis och skolan, utan stress för omväxlings skull. Annars brukar hon inte vara jättepigg på att kliva upp så tidigt på morgonen, men i morse gick det bra.
Hade en jättebra föreläsning om vårdandet på förmiddagen, enda var att det var sjukt kallt i salen så på rasten gick jag och köpte en kopp te. Och hittade ett som hette Licorice Spicy som jag bara blev tvungen att prova, himmelskt gott och värmande.
Till lunch hade jag med mig sallad Nicoise med ägg, sardeller och tonfisk. Dessutom hade vi i både oliver och potatis. Jag är inte jätteförtjust i oliver ännu men håller på att vänja mig och lära mig äta dom. My älskar ju oliver, så jag och Charlie försöker för hennes skull. God sallad i alla fall!
Efter det hade vi gruppträff för att göra klart det sista inför morgondagens seminarium. Det tog inte jättelång tid så vi slutade vid tre och jag passade på att åka och leka med My på dagis. När jag kom satt de och höll på med deg, så jag tog en plats vid bordet och pysslade jag med. My har främst två kompisar som är i samma ålder, ena hon skolades in tillsammans med och en som skolades in strax efter. När jag och My klädde på oss för att åka hem drygt en timme senare stod de två i trappen och vinkade och ropade "hejå My, hejå My mamma". Gullefjun!
 
Väl hemma fixade jag och My snabbt ihop middagen medan Charlie var ute på en löptur. Jag hoppar träningen idag till förmån för seminariet imorgon, ska läsa igenom litteraturen en gång till och redigera mitt individuella arbete lite.
Under tiden har Charlie och My ätit frukt, byggt lego, badat, duschat och tänt en brasa och massa ljus, läst saga och pussats god natt innan My nu ligger i sängen och jag är klar.
 
 
Snart väntar en kopp vanilj-karamell the till Zlatan-dokumentären. Perfekt med vanilj-karamell teet nu på kvällen, speciellt idag när det är den där speciella tiden på månaden och jag är sååå sötsugen. Har gått och suktat hela dagen... Tog en liten chokladbit till kaffet efter maten, gudagott!
 
Imorgon kommer mamma och pappa och leker med My på kvällen medan jag och Charlie ska på dejt. Vi tänkte träna ihop först, för att sen äta sushi ute och gå på bio. Dracula Untold, hoppas den är bra!
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej