Vilka dagar vi har haft här hemma alltså! Och nätterna ska vi inte tala om...
När jag hämtade My i måndags från dagis hade hon tydligen varit heeelt omöjlig under dagen. Skrikit, slagit och rivit de andra barnen. Fröknarna var helt förtvivlade och sa att de aldrig sett henne sådan och hade varit jätteförvånade. Ena fröken sa att de aldrig behövt säga till My om något sånt eftersom hon aldrig betett sig så tidigare så både fröknarna och My hade tyckt att det blivit jobbigt.
Lite senare frågade jag henne hur det var med henne och då berättade hon att hon var ledsen och att hon slagits. Då kände jag att jag inte ville lämna henne dagen efter för att hon skulle få ett avbrott, tanka lite kärlek och glömma det som hänt på förskolan. Jag ringde mamma och hörde med henne om hon kunde passa henne på förmiddagen medan jag var i skolan och det ville hon så gärna så.
Natten var lika jobbig den, My var ledsen till och från och vaknade och skrek. Så jag var inte jättepigg när klockan ringde... Dock händer det så sällan att hon vaknar om natten, så de få gånger det händer är det faktiskt uthärdligt.
Men jag lämnade My hos mamma och pappa till frukost och sen tiggde jag skjuts in till skolan, blev lite sen så de andra i min grupp hade fixat ihop nästan allt när jag väl kom, piiinsamt!
 
Efter skolan åkte jag till mamma och pappa där både jag och My fick mat innan vi lockade med oss mamma ut på en promenad så My kunde sova i vagnen. Vi hade med sparkcykeln så My kunde åka på den, dock krävs det lite träning ännu för det går inte fort... Vi stannade till på en lekpark innan vi fällde ner så My kunde lägga sig i vagnen och sova. Jag och mamma gick runt Torshälla så länge.
Sen var det samma visa igen på natten, jag var upp och kramade henne och vaggade henne.
 

Jag, mamma och My var ut till skogen och lockade svamp idag, säkerligen en av årets sista gånger eftersom de börjar kännas lite mosiga och blöta. Det är mysigt att vara ute i skogen och plocka och terapi att rensa, men usch för lukten när man ska steka dom och blä för svamp i maten.
 
 
Jag fick med mig mamma på ett träningspass idag, trodde att jag bokat in oss på vanlig core men det visade sig vara ATC core, PHU vad det var effektivt, trettio minuter pina. Jag ska definitivt gå på det passet nästa vecka igen!! 
Medan Charlie och My var hemma och läste bok och gosade så passade jag på att åka in och handla lite till helgens träning, kvarg, celsuis och två tidningar.
 

Nu ska jag ta en av dessa tidningar och krypa ner i sängen, inatt är Charlie My-ansvarig så jag ska sova som en stock och ladda batterierna inför seminariet imorgon!
 
 

Kommentera

Publiceras ej