Helger är toppen, men ibland är det lika skönt med vardag.
Inget med maten blev som planerat i helgen, så den där guldstjärnan jag siktade på får nog stanna kvar i himlen ett tag till...
I fredags var jag så gaaalet sugen på något gott, så till salladen öppnade vi en flaska vitt. Points points points!!!
Salladen var förresten en av de godaste rätterna jag gjort, så enkelt och så sjukt gott. Jag rostade palsternacka, morötter och polkabetor i ugnen och blandade sedan dom med citronsaft, persilja, salt, peppar, vitlök, ruccola, räkor och kräftstjärtar. Till det hade vi tzatziki. My föredrog skaldjuren men petade i sig lite rotfrukter med.
 
I lördags var vi ute och åt på Akropolis med Charlies pappas släkt för att fira hans farmor. Jag har aldrig varit särskilt imponerad av den restaurangen och vart inte det den här gången heller... Hur svårt ska det vara för en restaurang att göra riktigt potatismos? My fick in köttbullar med potatismos. Köttbullarna innehöll stora vita senor och smakade lever och potatismoset var gult, alltså GULT. Som att de hade tappat en burk gurkmeja i. Salladen jag fick in till förrätt var hängig och gurkan slibbig. Tur att det roliga sällskapet vägde upp upplevelsen av maten!!
 
Söndagen tillbringades med att rota runt bland alla förråd, jag och Irene ska stå på munktelloppisen i helgen så jag rensade ut bland Mys saker. Lite bebisleksaker och andra leksaker och gosisar hon inte använder plus lite kläder. Hennes för små finklänningar som är onödiga att de bara hänger och tar plats i garderoben. Vissa har jag sparat i hennes låda, men mycket ska jag ha med till loppisen. Charlie var förtvivlad, för varje plagg frågade han "kan hon inte ha det längre?" Hahah hon har växt ur allt men han har nog inte fattat hur stor hon blivit... Han kramade om My flera gånger och mumlade något om att hon var en stor tjej men pappas lilla flicka. My kontrade med "My bebi ne, My tor tej". Verkligen en stor tjej. Så pass stor att hon till och med börjat rata pottan och sitter på "stora pottan" aka toalettstolen. Vi funderade på om vi skulle köpa en liten ringinsats att ha på, men misstänker att hon skulle bli förnärmad och rata den också, eftersom hon är en stor tjej och varken jag eller Charlie använder ringinsatsen.
 
Jag ska i veckan rensa ur ett rum i ladan också där vi har krukor och så kolla i lådorna uppe på loftet, där har vi lite ljusstakar och annat roligt. Dessutom ska jag få tag på lite kartonger som jag kan packa ner böcker i, jag har massor med böcker jag kan sälja!
 
 

Kommentera

Publiceras ej