Imorse lämnades My på dagis och peppar peppar så verkar det inte som att det har kommit några blåsor ännu. De kommer ju ganska fort, höstblåsor, men hon åt som en häst till middagen och busade på som vanligt sen. Vi hoppas natten blir lugn med, imorgon blir hon hemma med mig som är ledig.
Vi åt förresten en supergod middag idag! Kokoskyckling med karibisk sås. Kyckling stekt i kokos med yoghurt, rädisor, mango och mynta ihopblandat till en sås och ångkokt broccoli och sparris. Mums! My åt massor, hon älskar ju sparris så hon var helnöjd. Dessutom smaskade hon i sig både broccoli och rädisorna i såsen. Henne behöver man inte truga eller lura i maten. Kan vara ärvt från både mamman och pappan, hahah!
 
 
Till kvällsmål åt jag och Charlie varsin gino med glass, smaskens! Onsdagar, lillördag, är efterrättsdag vilket är lite sisådär eftersom det är invägning imorgon.Får se hur det går, alltid lika nervös oavsett om man ätit superduktigt och tränat bra... Förra veckan nådde jag mitt 5% mål i alla fall, satsar på att nå 10%-målet innan jul och det ska inte vara något problem!
 
Eftersom My lämnas på dagis så tidigt och jag ska få en plats på parkeringen som tillhör skolan så har jag ungefär en timme mellan att jag kommer till stan och skolan börjar, så imorse var jag och körde lite kondition. Stegmaskin, löpband och så crosstrainer. Jag ville inte köra någon styrka eftersom jag ville vara i full styrka till powern. O som jag körde på powern sen. Hoppade de röda vikterna och körde bara blåa och lila. Heeelt slut efter, så skönt!
 
Imorgon är jag som sagt ledig och My blir ju såklart hemma med mig, såvida de inte ringer in mig från jobbet såklart. Tänkte att vi skulle ta en sväng i skogen och plocka mer svamp så det finns i frysen till vintern. Sen ska vi åka till mamma och tvätta våra kuddfodral till soffan.
Vi har precis bytt soffa med Kalle. Jag och Charlie har varit tillsammans i sju år och lika många gånger har vi bytt soffa, sju olika soffor. Dock har vi just nu ett väldigt svårt vardagsrum att möblera, inget verkar bli bra. Men nu känns det helt ok, vi delade soffan i två delar och Charlie har modifierat den lite med sina snickarkunskaper. Så nu har vi varsin soffa, en till mig och en till Charlie, My har fått en lite förvaringslåda i soffan som hon sitter i hahah! Gullefjunet! Vi kollar knappt aldrig tv medan hon är vaken, det blir först när hon är nattad som Charlie börjar kolla tv.
På ett vis längtar jag till tiden när hela familjen kan krypa ihop i soffan på fredagskvällen med lite snacks och bara vara. Fast å andra sidan tycker jag att det är ganska skönt att vi inte tittar tv hela tiden.
Se om jag kan få nån bra bild på soffan, svårt att fota svart med en mobil.

Kommentera

Publiceras ej