Sitter i skolan och pluggar till tentan nästa fredag... Men det går segt, motivationen att plugga infinner sig inte. Det gjorde den inte förra gången heller förrän tre dagar innan tentan. Jag behöver den pressen för att få in allt i huvudet.
Som Joltcola är för lanare, är vanilla light för en tentapluggare.
Hur som helst så får jag sitta här tills klockan ett då lektionen börjar, idag är det en riktigt intressant, praktisk lektion. Puls, andning och temp.
 
I höstas fick vi lägga en valfri utmaning för oss själva på viktväktarmötena som skulle gälla fram till v 51. Klarade man sin utmaning så vann man tid med en PT. Jag satte ett högt mål fick jag höra, trots det så klarade jag det redan veckan innan. 
Idag är i alla fall  tiden med PTn. Vi som klarade utmaningen skulle få en gemensam genomgång av övningar man kan göra hemma och sen en liten egentid med PTn.
Jätteroligt.
Men.
Jag tränar ju inte så mycket hemma, och när jag väl gör så kör jag fitnessfightens övningar, skitbra! Så kände att jag hellre lägger den timmen på "riktig" träning istället, det vill säga, jag har lurat med mig mamma på ett box-pass. Mohahah, snacka om att jag tänker köra järnet!
 
Igår körde jag MRL och core. Superbra kombinationspass, MRL är mycket pulsövningar medan coren är ganska soft på matta. Känner av musklerna i låren idag, mys!
På lördag är det öppet hus på Actic city och då har dom Flow-yoga pass igen. Gick på den klassen sist dom hade det som happening och det var jobbigare än väntat. Men roligt som fasen när man väl kom in i andningen och "flowet".
Så yoga och power blir det på lördag. Sen har dom lagt in ATC core på andra stället så på det passet norpade jag sista platsen tills på söndag, wiiih.
 
Ett av mina nyårslöften var ju att börja utmana mig själv mer. Både psykiskt och fysiskt. Det känns som att den fysiska biten kommer bli snäppet enklare. Men för att börja stenhårt och kunna koncentrera mig på tentaplugg så har jag hela helgen och nästa vecka fram till fredag varvat träning med plugg. Det kommer vara fullt fokus på plugg och träning, vilket är det som funkar för mig om jag ska kunna vara fokuserad på all information jag ska ta in tills nästa fredag. Lugn varvat med puls.
Så i en veckas tid sätter jag mig själv främst och familjen i bakgrunden. Som tur är så är My väldigt pappig nu efter jullovet, så jag tackar och tar emot timingen. Nästa kurs i skolan är inte lika intensiv vilket betyder att jag kommer kunna vara hemma med henne flera dagar i veckan och hänga med henne vissa dagar på dagis.
Det är livskvalitet när man kan välja och prioritera!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej