Nu har vi ätit sushi två dagar i rad, mums! Jag som aldrig ens ätit det innan sommaren. Men så hängde jag på Lindah från jobbet och åt sushi en kväll... Mja, sådär va!
Men veckan efter var vi till Charlies systers familj som bjöd på sushi och då hände något! Det var gott, riktigt gott faktiskt.
Och strax efter provade vi att göra det hemma och det blev jättegott. Efter det har jag kommit på mig själv med att ibland bli jättesugen på det. Det trodde jag aldrig eftersom jag inte är särskilt förtjust i fisk och skaldjur.
Men både i tisdags kväll och igår kväll åt vi det.
I tisdags hade vi seminarium på förmiddagen, vårt första i den här kursen. I just sådana tillfällen är jag så glad att jag gick estetisk teater på gymnasiet och dessutom valde att läsa retorik. Jag har så mycket nytta av att veta vad som är värt att säga och inte vara rädd för att prata inför folk. Vissa märker man är jättenervösa och jag förstår det, speciellt med den läraren vi hade på seminariet.
Efter seminariet hade vi möte i gruppen och efter det stack jag och tränade innan jag åkte hem för att duscha och snabbt fixa i ordning mig för en dejtkväll.
My pussade oss glatt hejdå och var överlycklig över att någon som inte tröttnat på hennes byggande var där.
Så jag och Charlie åkte in och gick en sväng på stan och köpte kläder åt My tills på lördag, Charlie klippte sig och sen stannade vi på sushirestaurangen och åt. Charlie provade en blandtallrik med massa konstiga och spännande sushibitar och jag körde på mina vanliga, säkra kort, avokado, lax, tonfisk, ägg och gurkrullar.
Efter det var vi så himla mätta så vi bestämde oss (pinsamt nog) för att skippa bion och åka hem istället. Vi skrattade åt oss själva, pensionärerna!
Dock var klockan lite tidigt ännu så vi bestämde oss för att gå förbi godisland och stanna på videobutiken innan vi åkte hemåt så mamma skulle hinna natta My i lugn och ro.
Dock när vi kom hem vid tjugo över åtta så låg båda och myste i soffan, inga tecken på trötthet där inte. My höll sig nog vaken för att njuta så mycket som möjligt av stunden med mormor för när mamma vinkat hejdå så gäspade hon stort och gosade in sig i snutten. Sekunden efter jag lagt henne i sängen somnade hon.
 
Igår lämnade jag My på dagis och efter det åkte jag hem och bäddade ner mig i soffan med en kaffekopp bredvid och en hög med kurslitteratur. Efter ett par timmars läsande blev det tjockt i huvudet så jag drog på mig träningskläderna och stack till gymmet. Rabblade termer och avancerade ord för mig själv på löpbandet och kunde inte få senaste boken ur huvudet. Sen bar det av hemåt igen för att fortsätta med läsningen. Vissa delar är klart mer intressanta än andra...
Jag var även in till tuna park en sväng för att köpa nytt till träningsgarderoben. Vanligtvis brukar jag inte hitta något men såklart hittade jag massor, allt på en gång! Så det blev ett par tights, två linnen och en tunn långärmad tröja.
Skönt och peppande med lite nya, snygga kläder!
 
Charlie hämtade My på vägen hem och efter middagen drog jag in till stan igen för att träffa en kompis och kolla innebandy. Det slutade med att vi svängde in på sushirestaurangen och köpte med oss hem. Vi låg i soffan och tittade på Maleficent innan vi somnade sött.
Nio timmar senare ringde klockan och både jag, My och Lindah vaknade upp otroligt utvilade!
Sen upprepar sig gårdagen, My till dagis, plugg, träning, mer plugg... Nu blir det sträckläsning fram till klockan tre, då ska jag in på ett möte och veckans invägning, wish me luck!
 
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej