Hurra vilken lycka när jag drog upp gardinerna i morse och upptäckte att det snöade!
My stod fascinerad och tittade ut genom altandörrarna och upprepade för sig själv "snö, snö".
Det tog längre tid än vanligt att ta sig till dagis eftersom vi var tvungna att kasta lite snöbollar och sopa snön från bilen innan vi åkte, My är bästa hjälpredan, men det tar lite längre tid då.
Som att vi inte var ute i sista sekunden ändå... Halv nio skulle alla barnen senast vara samlade på dagis för att vara med på foto, och det hade ju jag glömt när jag ställde klockan igår. Ska bli så roligt att få hem korten sen på vår lilla höna, för i tid kom vi till dagis efter lite om och men...
 
Älskar snö! Allt blir så mycket vackrare iklätt snö...
 
Igår vid lunch var jag på ATC core, just efteråt kände jag mig helt slut men nu idag känner jag ingenting. Jag tror jag stretchade ut alla muskler och varvade ner medan vi var ut i skogen igår på eftermiddagen. Jag, mamma, My och Tobbe tog oss en liten promenad ut på våran väg och skulle egentligen bara rasta Tobbe, men så skulle vi hälsa på trollet i skogen tyckte My så vi knatade in i den tjocka, mörka skogen mitt emot. Vi gick längs en gammal fordonsstig, men sen började vi leta svamp och gick längre in och längre bort... Och vips var vi såklart vilse!!
Ett tag tror jag vi gick i cirklar, My orkade inte gå mer så hon la sig ner i mossan, Tobbe sprang iväg när han fick upp ett spår av något djur och jag och mamma fipplade med kartorna på telefonerna för att vi skulle hitta ut.
Vi kom till ett ställe med MASSOR med stora svampar, enda vi hade att plocka i var en ynka hundbajspåse som blev full i ett nafs. Så vi blev tvungna att fortsätta gå och tillslut kom vi ut, på samma ställe vi gick in, hur stor var den sannolikheten?! När vi väl kom hem var det helt mörkt och det var tur att vi hittade ut så pass ändå eftersom vi annars inte hade sett något i skogen.
Dock sörjer jag fortfarande de stora svamparna som ståtar någonstans där ute i skogen och som jag troligtvis aldrig kommer att hitta igen. Dessutom är de borta nu, snön har tagit dom...
 
Efter middagen packade vi ihop oss och åkte in till Royal Oak för pubquiz. Vissa frågor var lätta medan andra var skitsvåra, roligt var det i alla fall! Vi vann inte men vi kom inte sist heller, så vi är väl nöjda med det. Vid åtta började My tröttna och ville mest stå och dansa med sin duplokanin hon plockat med sig. Hon stod på sätet och vinkade till killarna i båset bredvid som glatt vinkade tillbaka och skrattade. Ett tag satt hon och chillade i baren och snackade med bartendern, hon stormtrivdes!
 

Idag ska jag baka en kladdkaka åt Charlie att ha med till jobbet imorgon eftersom det är kladdkakans dag. Dessutom är det invägning idag, den här veckan kommer gå bra, jag har tjänat in 35 aktivitetspoints och det är fasen inte illa!
Vid ett ska jag dock in till förskolan för att vikariera för en fröken. Dom behövde en till över mellis så jag ställde upp. Det är roligt att hänga med My en stund på dagis och höra vad det är för sånger hon kommer hem och sjunger på. Dock är jag alltid slut efter de tre timmarna, hahah!
 
 
 
 

Kommentera

Publiceras ej