Alla helger brukar kännas som att de går jättefort, svisch och sen är de över. Inte denna helg dock, det kan bero på att den började redan i fredags.
På fredag förmiddag hade vi praktiska övningar på förflyttningar. Så himla roligt, den hittills roligaste lektionen vi haft! På eftermiddagen åkte jag hem till My som var hostig och Charlie som var hemma med henne. Men efter middagsvilan åkte dom (ok, helt ärligt, jag körde bort dom) till flen för att jag skulle få lite tjejtid med Julia.
Så jag åkte och tränade innan jag hämtade upp Julia och filmerna. Hon hade med sig Annabelle!
 
 
Hade väldiga förväntningar på den, den skulle tydligen vara väääldigt läskig! Men njae, visst bet man på naglarna några gånger, men inte mer än så. Både jag och Julia satt mest och irriterade oss på den otroligt korkade mamman. Jag tippar på att filmen antingen regisserades filmen av en barnlös karl eller så har han barn men har helt överlåtit åt mamman att ta hand om dom, eller så regisserades den av en kvinna som avskyr barn. För sådär tillåter inte moderkänslorna en normal funtad mamma att man gör...
 
 
I alla fall, vi avslutade kvällen med att titta på kalenderflickorna på 11. Så himla bra!
Tur det, för även om inte Annabelle var läskig så, så blir man ju ändå lite nojjig över att sova hemma själv...
 
På lördagen skulle jag in och köra ATC, men kände att när jag väl för en gångs skull kan sova ut, så visst fasen tänker jag göra det!! Så jag somnade vid 23 och vaknade vid 9.54... Såå skönt och superutvilad!
Tryckte i mig en banan och en Celsius och drog till gymmet. Två och en halv timme senare, skönt trött i psyket och helt jävla slut i benen, åkte jag hem och tog en lååång dusch. Skrubbade, rakade och masserade, helt ny människa!
 
På kvällen åkte vi till Charlies bror med familj och kalasade lite. Charlie vart kvar medan jag och My åkte hem. Jag tänkte att jag skulle se the notebook men var alldeles för trött så jag gick och la mig strax efter My, pensionärsvarning!
 
Egentligen borde jag plugga! Både igår och idag till den jättetenta vi har på fredag... Men... Igår var jag hemma med My som fortfarande var lite hostig. Vi bakade pepparkakor.
 

Det här är en utav många saker jag längtat efter och fantiserat om sen jag fick reda på att vi skulle bli föräldrar. Julstöket med en liten fröken vid sidan som hjälper till. Hade det bara varit snö ute hade det varit värsta idyllen. Hon kavlade så fint och tryckte ut små hjärtan. Åt deg gjorde hon såklart också, det gjorde jag med, det hör till!
 
Idag körde jag My till dagis, åt frukost länge och gick ut med Tobbe som är här över dagen innan jag satte mig för att plugga. Precis då behövde Julia "akut hjälp" så jag åkte och räddade henne (läs: jag åkte och lunchade med henne och räddade henne från tråkigt plugg, win win s.a.s.)
Nehe, försöka plugga kanske...
 

Kommentera

Publiceras ej