Vilken underbar liten tjej vi har! Hon tyckte det var hur roligt som helst att följa med på kryssning och var jättesnäll och glad hela vägen. Bussen tyckte hon var jättespännande, vi satte oss längst fram så att hon skulle kunna se ordentligt. De sista fem minuterna av färden satt hon dock i min famn och sov, man får passa på att gosa när man kan, annars satt hon hela vägen fint på sitt säte.
Väl framme vid båten gick vi direkt och åt brunch. Massor av godsaker; lax i alla former, bröd och goda pålägg, blåbärscrepes, efterrättsbord, pasta, köttfärssås, ägg, bacon, bla bla... Massa inspiration tills på lördag i alla fall när min familj kommer och firar My och äter brunch hos oss.
Är det buffé så är det!
 
 
Mätta och glada gick vi och shoppade i taxfreen. Jag köpte en till mascara, världens bästa, Kanebos 38 grader, och en hudkräm från Biotherm. Den luktar jättehärligt av citrus, mums! En platta öl till Charlie och pennor och papper åt My, så att hon skulle ha något att göra medan vi spelade bingo.
 
 
Vid bussresan hem var det ett betydligt tröttare sällskap som klev på. Mamma och pappa somnade lika fort som My. Återigen somnade hon i min famn, ville inte sitta själv på sätet när hon såg att bebisen bakom satt hos sin mamma. De tre raderna bakom oss satt ett sällskap på två mammor och fyra barn och huj vad det tjoades och skreks. My var först ängslig eftersom dom var ledsna, men sen orkade hon inte hålla sig vaken längre.
Dock var jag helt slut i huvudet när vi kom hem! Charlie hämtade upp oss och åkte sen vidare för att kvällsjobba lite. Jag stoppade My i sängen och hon somnade bums. Strax efter kom mamma och pappa förbi med pizza som vi åt innan jag stupade i säng. Huvudet hann knappt landa på kudden innan jag somnade...
 
Igår åkte jag till skolan och satt där en stund innan jag tog med mamma till gymmet. Vi körde en sväng på löpbanden och sen lite mage och rygg både fritt och i maskinerna. Precis när vi var klara på gymmet och jag skulle tillbaka och plugga lite ringde dom från dagis. My hade petat in en grön ärta i näsan, hon var glad och verkade inte ha ont men dom ville inte hålla på och bråka med henne för att få ut den. Jag höll på att dö av skratt när förskoleläraren ringde och berättade det. Så det var bara att bryta dagens planer och hämta henne, mamma fick följa med och så åkte vi hem och tänkte prova att ta ut den själva först innan vi åker till sjukhuset. Mamma höll för andra näsborren och blåste i munnen och vips så kom ärtan ut. My tyckte det var lite obehagligt men strax efteråt var hon upp i farten igen.
 
 
Just nu sitter jag i skolan, efter blir det dubbelpass på gymmet, ska köra ATC core och senare blir det att prova på piloxing med mamma. Spännande!

Kommentera

Publiceras ej