...som arbetslös, förhoppningsvis föralltid!

Dagen började med frukost i solen på framsidan. Vid vårt mysiga frukostbord. Framsidan blev lite bortglömd förra året när vi fick altanen men nu när vi har ett bord även på framsidan så är det bättre, det är ju där vi har solen på morgonen!

Efteråt plockade jag fram solsängen åt mig och massor med byttor och vatten åt My. Hon grejade med det och jag var helt inne i min allt om mat-tidning.



My var inne och plockade lite emellanåt och i ögonvrån såg jag att hon hämtat ett gosedjur. Aja tänkte jag, det får vara.
Tills hon kom och körde upp gosedjuret framför ansiktet på mig "mamma" och jag hann tänka "hon har inget gosedjur som ser ut sådär" innan jag inser att det är en äkta, men väldigt död, ekorre hon håller i!!!
Vafan!
In och tvätta händer och byttor och ut och ta bort ekorren och skälla på katterna.
Sen tappade jag suget på att vara ute lite så vi gick in och slängde ihop grejerna till kvällens chili i en gryta.



Charlie ringde och frågade om vi ville komma och äta lite lunch med honom där han är nu och hjälper till att snickra. Självklart!
Så jag och My packade ihop oss och cyklade iväg till Bälgviken (fyfanvilkenhelvetesjobbigbacke) och blev bjudna på lunch, efterrätt och hälsade på en kanin.
Så fort My önskar sig en kanin så köper vi en, då är vi två mot en. Jag vill också ha en kanin, men Charlie tycker att det är världens mest meningslösa djur. Han förstår inte charmen helt enkelt!

Medan regnet hade lite uppehåll cyklade vi hem igen (enskitjobbigbacketillbakamed) och kollade till chilin innan vi åkte och handlade lite på coop.
Nu behövs det välling till morgonen eftersom hon kommer äta frukost på förskolan.



My sov ingenting på dagen så hon däckade i bilen precis när vi svängde in på gården och nu går det inte att väcka henne. Så hon ligger i min famn i soffan medan jag skriver och njuter, snart kommer någon annan att ha henne största delen av dagen!


Kommentera

Publiceras ej